Popularne diety – dieta dr Mosleya, czyli dieta 5:2

30. grudnia 2016 Popularne diety 4

Sposób na odchudzanie wymyśliłam sobie sama. Jakież było moje zdumienie, kiedy podczas buszowania w internecie odkryłam, że stosuję dietę 5:2, wymyśloną przez dr Michaela Mosleya, dziennikarza medycznego.

Zasady diety są bardzo proste: przez 5 dni w tygodniu jemy normalnie, 2 pozostałe musimy przeżyć, jedząc posiłki o wartości 500 kcal dziennie (kobiety) lub 600 kcal dziennie (mężczyźni). Autor poleca rozbicie tych kalorii na 2 posiłki dziennie: śniadanie i kolację. Podczas dni postnych Mosley zaleca jedzenie ryb, drobiu i warzyw.

Oczywiście każdy modyfikuje sobie dietę według własnych potrzeb. Jedni zjedzą tylko śniadanie, za to „większe”, inni tylko obiad.  Większość oddziela dni postne dniami normalnego odżywiania, inni poszczą 2 dni z rzędu. Jak komu wygodnie. Ja osobiście poszczę w poniedziałki i piątki, nie wytrzymałabym dwóch dni z rzędu 🙂

Przeciwnicy diety czepiają się dni „normalnego odżywiania” twierdząc, że wyposzczony delikwent rzuca się następnego dnia na wszystko, co da się pogryźć. Otóż nieprawda. Zakładamy, że odchudzająca się osoba ma mózg i nie po to się katuje postem, żeby potem wszystko zaprzepaścić obżarstwem. Poza tym małe porcje żywieniowe w postne dni powodują stopniowe zmniejszanie żołądka. Po pewnym czasie, choćbyśmy chcieli, nie wepchniemy w siebie całej pizzy i 3 hamburgerów, co było normą przed odchudzaniem.

Zalety diety 5:2

-jest nieskomplikowana

-nie wymaga restrykcyjnego trzymania się zaplanowanych posiłków

-nie trzeba rezygnować z określonych grup produktów

-pościmy tylko 2 dni w tygodniu (da się wytrzymać)

Wady diety 5:2

Zdaniem dietetyków, aby się odchudzić, należy jeść mniejsze porcje, ale częściej (4-5 razy dziennie). Jeżeli przestaniemy regularnie dostarczać organizmowi opału, zacznie on magazynować zapasy w trakcie normalnego odżywiania. Dieta 5:2 stoi w sprzeczności z tymi zaleceniami – jej głównym założeniem jest krótkotrwały, ale jednak post.

Jak w każdej diecie, są wady i zalety. Stosować? Nie stosować? Wybór pozostawiam Wam.


4 thoughts on “Popularne diety – dieta dr Mosleya, czyli dieta 5:2”

  • 1
    storno brzinol on 16 maja, 2021 Odpowiedz

    Greetings from Florida! I’m bored at work so I decided to browse your site on my iphone during lunch break. I love the knowledge you present here and can’t wait to take a look when I get home. I’m surprised at how quick your blog loaded on my phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyways, good blog!

  • 2
    Fairfax77706 on 20 grudnia, 2020 Odpowiedz

    Hello my friend! I want to say that this post is awesome, nice written and include approximately all vital infos. I would like to look extra posts like this .

  • 3
    Kamila on 2 stycznia, 2017 Odpowiedz

    Próbowałam, ale nie dałam rady 🙁

  • 4
    Kasia on 30 grudnia, 2016 Odpowiedz

    Jak dla mnie, zbyt radykalna ta dieta. U mnie silnej woli niet 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *